Ceriwis

Ceriwis (https://forum.ceriwis.com/forum.php)
-   Lounge (https://forum.ceriwis.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Yuk Kita Lihat Masakan Khas Tanah Melayu (https://forum.ceriwis.com/showthread.php?t=948879)

bakriegroup 27th May 2012 03:04 PM

Yuk Kita Lihat Masakan Khas Tanah Melayu
 
[/quote]
Quote:






Masakan Khas Tanah Melayu









Quote:






Permisi agan dan sista berserta mimin dan momod yang saya hormati,saye budak melayu nak mengenalkan masakan khas dari tanah melayuu,jempoot tengok







Gulai Asam Pedas Ikan Patin



Quote:






http://i1227.photobucket.com/albums/...Ikan_Patin.jpg



Gulai Ikan Patin yang berkuah kuning pekat dengan potongan-potongan besar Ikan Patin dan Asam Pedas Ikan Patin menawarkan penampilan dengan semburat merah yang menggoda








Pindang Serani



Quote:






http://i1227.photobucket.com/albums/...ni-300x272.jpg



ini dia gan,msakan yang sngat khas,karna msakan ni terdiri dari rmpah-rmpah yang sangat enak untuk d makan,warna kekuning-kuningan itu karna kunyit yg memberikan warna yang cerah pada masakan ni








Pancri Nenas



Quote:






http://i1227.photobucket.com/albums/...rinenasctt.jpg



Kalau yang ni pulak pacri nenas,makanan ni sangat cocok apa bile di makan dengan ikan sam pedas,pacri ni beri makanan jadi asam asam manis








Masak Lemak Cili Api



Quote:






http://i1227.photobucket.com/albums/...akCiliPadi.jpg



yang ni pulak kesukaan saye,kuah ayamnya teresap smpai ke daging yang membuat rasa dagingnya sangat pedas,dan pokoknya recommen








Pelengkapnye Kalau Takdee Ni terase Tak Lengkap







Sambal Belacan



Quote:






http://i1227.photobucket.com/albums/...alBelacan1.jpg



Pokoknye segala jenis makanan macam ikan ayam dan sejenisnya takkan lengkap kalau tak dee sambal belacan,Sambal ni macam adee cite rasa yang khas buat orang melayu,kalau tak dee nii mungken saye tak nak makan :D









Quote:






Kalau awak nak ke sini,awas mestii cobee tau!,kalau awak makan sekali pastii nak lagi :D







[quote]





Sumber: orang Tua saye








</div>


All times are GMT +7. The time now is 02:08 AM.