Log in

View Full Version : Pembuatan Jembatan Golden Gate, Amerika


bakriegroup
27th May 2012, 02:58 PM
[/quote]



















:rate5













Pembuatan Jembatan Golden Gate, Amerika













The Golden Gate Bridge, an architectural wonder and American icon, was opened on May 27, 1937. It had taken four years and over $35 million to build and the chief engineer overseeing its construction, Joseph Strauss wrote an appropriately titled poem to commemorate its opening: "The Mighty Task is Done."












Jembatan Golden Gate, salah satu keajaiban arsitektural baja dari Amerika, dibuka pada 27 Mei 1937. Jembatan ini dibangun selama 4 Tahun dan lebih dari 35 juta Dolar dihabiskan untuk membangun jembatan ini, Arsitekturnya adalah Joseph Strauss menulis dalam sebuah puisi dalam pembukaannya berjudul �The Mighty Task is Done�.



















[/spoiler] for pic:




http://cdn-u.kaskus.co.id/66/mngmljob.png




















for pic:




http://cdn-u.kaskus.co.id/66/jglo3ulx.png






The bridge pioneered the use of a moveable safety net that saved the lives of 19 construction workers over the course of the bridge's manufacture. These 19 went on to become members of the unofficial "Halfway to Hell" Club.

--jembatan ini menginspirasi penggunaan pengamanan berjalan yang menyelamatkan 19 pekerjanya, dan semuanya menjadi member dari klub "halfway to hell" setengah perjalanan ke neraka --













for pic:




http://cdn-u.kaskus.co.id/66/8fislyuh.png






Each of the bridge's two towers stands 746 feet above water. The bridge is designed so that the towers absorb stress on the roadway via the suspension cables.

-- setiap menara jembatan mempunyai tinggi 746 kaki dari permukaan air, dan jematan ini didesain untuk menyerap tekanan di jalan dengan kabelnya yang menjuntai --













for pic:




http://cdn-u.kaskus.co.id/66/itdenudy.png






Until the bridge was built, the only way to cross the San Francisco Bay was by ferry. The automobile ferry between Hyde Park Pier and Sausalito took about 20 minutes and cost $1.

-- sebelum jembatan ini dibangun, satu2nya jalan menyeberangi teluk san fransisco dengan kapal ferry yang bertarif 1$ dengan waktu tempu 20menit --













for pic:




http://cdn-u.kaskus.co.id/66/bqfe4etx.png






Construction on the bridge started on Jan. 5, 1933, and ended in April 1937, $1.5 million under budget. Its color scheme of International Orange was something local residents requested.

-- Pembangunan Jembatan dimulai pada 5 Januari 1933 dan berakhir pada april 1927, dengan penghematan sebesar 1,5 juta dolar, dengan warna Orange, sesuai permintaan masyarakat setempat. --













for pic:




http://cdn-u.kaskus.co.id/66/p8iwn2jn.png






The bridge has been closed a handful of times in its history: three times for gusting winds of 69 mph or more, once each for visits by President Franklin D. Roosevelt and French President Charles DeGaulle, and briefly on some nights for construction. The longest it was ever closed was for three hours and 27 minutes in 1983 for winds of 75 mph.

-- jembatan ini pernah ditutup 3 kali waktu angin mencapai 69 Mph, waktu kunjungan presiden amerika Franklin D. Roosevelt dan presiden prancis Charles DeGaulle, serta pada 1983 dengan angin yang mencapai 75Mph, jembatan ini ditutup selama 3jam27menit













for pic:




http://cdn-u.kaskus.co.id/66/bh8jr0za.png






Each of the bridge's two main cables contains 27,572 strands of wire, is 36 3/8 inches in diameter, and is 7,260 feet long. There are 80,000 miles of wire in each.

-- Disetiap jembatan terdapat 2 Kabel utama yang terdiri dari 27.572 untaian kabel, dengan diameter masing2 36 3/8", dan panjang 7.260 kaki. itusetara dengan 80.000 mil kabel di tiap kabel utama --













for pic:




http://cdn-u.kaskus.co.id/66/kengjz2t.png






Chief Engineer of National Parks Frank Kettredge and his chief counsel George H. Harlan walk on the Golden Gate Bridge. Some of the steel in the tower was supplied by the same steel factory that made the steel for the Brooklyn Bridge.

-- insinyur Frank Kettredge dan George H. Harlan berjalan di jembatan golden gate, baja yang digunakan di jembatan ini sama dengan baja pada brooklyn bridge (jembatan broklin (NYC)













for pic:




http://cdn-u.kaskus.co.id/66/wy9km3bu.png






The original bridge design was far from elegant, and was rejected for aesthetic reasons. The Art Deco look evolved after consulting architect Irving F. Morrow came on board the project.

-- desain jembatan sangat jauh dari kesan elegan dan sempat ditolak untuk beberapa alasa estetika, dan disempurnakan oleh arsitek art deco Irving F. Morrow.













for pic:




http://cdn-u.kaskus.co.id/66/mpag3y3b.png






"At last the mighty task is done; / Resplendent in the western sun / The Bridge looms mountain high; / Its titan piers grip ocean floor, / Its great steel arms link shore with shore, / Its towers pierce the sky," Strauss' poem begins.













[spoiler=open this] for pic:




http://cdn-u.kaskus.co.id/66/ncqt2hce.png






On Feb. 22, 1985, the billionth vehicle passed over the Golden Gate Bridge. An average of 40 million vehicles cross the bridge each year.

-- pada 22 Februari 1985, milyaran kendaraan telah melintasi jembatan ini dengan rata2 hingga 40 juta kendaraan tiap tahunnya.












sumber (http://www.bbc.com/travel/slideshow/20111003-building-the-golden-gate-bridge)






















SEKIAN DAN TERIMA KASIH SUDAH BERKENAN MAMPIR DI THREAD ANE












eits sebelum meninggalkan thread ane sudahkah anda :rate5 dan :melonndan:






[quote]





yang diatas bukan tujuan utama ane, tujuan utama ane adalah turut serta mencerdaskan dan menambah pengetahuan ceriwiser semua, terima kasih.



















</div>